BARA BÖCKER!

BÖCKERNA > BOKHYLLORNA

Om böcker Permalink0
"Fill your house with stacks of books, in all the crannies and all the nooks." (Dr. Seuss) And oh dear, yes I have! Har precis varit och hämtat ännu ett paket med böcker från Bokus. Är verkligen inne i en intensiv bokläsar-period just nu. Jag byter böcker som andra byter strumpor! Enda problemet är att jag börjar få ont om plats. Böckerna tar officiellt mer plats än bokhyllorna - ekvationen ser ungefär ut som sådan att: Böckerna > Bokhyllorna. Jag har snart lika många böcker i högar på mitt skrivbord som jag har i mina bokhyllor, och snart kommer jag behöva att börja stapla dem på golvet där det råkar finnas plats. Så. Mycket. Böcker.
 
För inte så länge sedan försökte jag organisera mina böcker efter författare i bokstavsordning. Tänkte det kunde vara smart om jag ville hitta en specifik bok lite snabbare. Hur länge höll detta? Några veckor kanske. Nu har böckerna ställt sig lite här och var, lite överallt, lite där det finns plats. I dubbla rader och så tajt ihop att jag inte hade fått in ett hårstrå emellan ens en gång. Om jag, eller någon annan, vill hitta en bok får jag med tungt hjärta och viss irritaion inför uppgiften helt enkelt säga att: visst, ge mig bara några dagar att hitta den...
 
Men jaja, vad gör väl detta om hundra år? Jag älskar mina böcker och blir alltid lika glad och upprymd och nästan lite skuttig när jag får öppna upp ännu ett bokpaket och känna och dofta på mina nya böcker. Jag kan förvara dem var som helst. När det inte längre finns plats på skrivbordet eller på golvet får jag väl börja stoppa dem i madrassen. Det ordnar sig.
Till top