BARA BÖCKER!

NYTT I BOKHYLLAN

Om böcker Permalink0
 
 
Det är lätt att fastna när man har hittat sitt favoritställe för att köpa böcker. Själv föredrar jag Bokus om jag ska köpa på nätet, och Akademibokhandeln nere på stan om jag känner att jag vill ha den där extra känslan av att gå in i en bokhandel och få boken direkt i handen. Men så kommer jag på mig själv att tänka att "det finns ju väldigt många andra bra ställen att köpa böcker också, billiga ställen, Öppen Hand till exempel!" Så min senaste boktripp blev till Öppen Hand och det var en underbar upplevelse!
 
Två böcker jag hittade har slutat säljas, fyra hade jag tänkt köpa till fullpris, två är skrivna av en författare som var en överraskning att hitta, och alla elva blev mina för ynka 55 kronor. Pocket för 5 kr/st liksom. Bättre än bokrean! Himmeln för böcker! En skattkammare för bokläsare! Och en fantastisk känsla för en som mig som råkar älska just pocketböcker att kunna rea lite inom den storleken också. Bokrean gäller oftast inbundna böcker och trots att det förvisso blir mycket billigare (då det just är prisfrågan som ofta hindrar folk från att köpa inbundet) kvarstår fortfarande problemet med storleken. Jag tycker om pocket just för smidigheten, speciellt nu när jag har kommit till en punkt i livet då jag måste börja stapla mina böcker i högar. Då underlättare det med mindre bokstorlekar. Ska jag snabbt iväg någonstans och inte vill ta med mig en hel kasse eller väska bara för en boks skull kan jag bara stoppa pocketen i fickan och vandra iväg. Ska jag sitta och läsa en längre tid kan jag enkelt och utan ansträngning hålla min pocket i vilken ställning jag vill utan att få kramp i fingrarna.
 
Med en sammanfattande mening så älskar jag pocketböcker, helt enkelt. Och kan varmt rekommendera Öppen Hand som ett litet Mekka för bokfantaster. 
Till top