BARA BÖCKER!

BETYGSÖVERSÄTTNING

Om böcker Permalink0
Tänkte klargöra mig och mina åsikter genom att ge en liten översikt över mina betygskriterier. Jag rankar alla böcker jag läser på en skala mellan 1-10 och har valt att visa detta med fina stjärnor för att göra allting lite mer grafiskt och lättillgängligt. Så för enkelhetens skull kommer här en liten betygsöversättning:
 
0-4 stjärnor: Nej, jag rekommenderar inte att läsa. Ofta väldigt dåliga böcker. Kanske vill man läsa på egen risk om man tror jag är för petig och kräsen. Be my guest.

5-6 stjärnor: Meh, inte jättedåliga men inte heller bra. Kanske några aspekter som var bra men inte mycket mer. Inget jag rekommenderar men inte fruktansvärt.

7-8 stjärnor: Jodå nu börjar det likna någonting. Fler positiva än negativa kommentarer men fortfarande inte fulländat. Väldigt bra böcker som inte når riktigt ända fram.

9 stjärnor: Riktigt bra böcker! Men saknar kanske det där lilla extra som gör att den förtjänar en full pott. Ofta den där speciella känslan man får när man läst en bok som bara tar sig in i själen.

10 stjärnor: WOW! Fantastiska böcker! Inte bara till språk utan också innehåll, karaktärer, miljöbeskrivningar, känsla, allt! Förutom att vara ett underbart skriftverk är det också en handling som letar sig i i hjärtat och stannar kvar där en lång tid efter sista sidan. Ofta sprutar tårarna och engagemanget för romanen och allt i den är så nära verkligheten man kan komma i bokform. LÄS DEN!
 
 
Hoppas detta ger lite klarhet. May the books be with you!
Till top