BARA BÖCKER!

MINA DRÖMMARS BOKHYLLOR

Om böcker Permalink0
När jag är lite extra trött på att bo hemma hos föräldrarna brukar jag fantisera om hur jag vill inreda min framtida lägenhet. En detalj jag vill ha är en bokvägg. En hel vägg full med bokhyllor som jag ska fylla med böcker från golv till tak. Jag har ju som sagt så mycket böcker att det börjar svämma över, och en inkorporerad dröm i bokväggen är att kunna ha alla mina böcker i enkla rader. Aldrig mer vill jag behöva flytta runt på böcker för att kunna komma åt böckerna bakom. Aldrig mer vill jag behöva undra var det var jag ställde just den där boken. Jag vill ha en tydlig översikt. Om jag sedan ska organisera mina enkelradiga  böcker efter författare, i bokstavsordning, enligt genre eller beroende på färg får vi se. Jag har inte riktigt bestämt mig än. Troligtvis blir det efter författare. Och har jag tråkigt någon dag kan jag ju alltid organisera om dem.
 
Helst ska denna bokvägg ligga i fint läge till en liten hörna där jag kan ställa en mysig fåtölj, en liten läslapma och ett litet bord att ha tekoppen på. Perfekt. Mitt eget privata lilla bibliotek. Kanske måste jag ha plats för två fåtöljer ifall någon annan också vill läsa. Men det blir ett problem att ta tag i då. Tänkte i alla fall dela med mig av fina bilder av bokhyllor som jag hittat på nätet under mina år. Så fina. Så mycket inspiration.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top